A biztosítási szektor szolgáltatóira 2008 II. negyedévében érkezett panaszok szolgáltatásfajtánkénti megoszlása
Szolgáltatás | db | % |
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás | 565 | 67,8 |
Hagyományos életbiztosítás | 79 | 9,5 |
Lakásbiztosítás/otthonbiztosítás | 56 | 6,7 |
Casco | 31 | 3,7 |
Unit linked életbiztosítás | 41 | 4,9 |
Egyéb vagyonbiztosítás | 20 | 2,4 |
Balesetbiztosítás/betegbiztosítás | 17 | 2 |
Felelősségbiztosítás | 14 | 1,7 |
Egyéb | 10 | 1,2 |
Megnevezés | 2008. I. negyedév | 2008. II. negyedév | II./I. n. év |
| db | % | db | % |
Biztosító Rt. | 700 | 72 | 542 | 65,1 | 77,4 |
Biztosító egyesület | 244 | 25,1 | 259 | 31,1 | 106,1 |
Biztosításközvetítő | 28 | 2,9 | 32 | 3,8 | 114,3 |
Összesen | 972 | 100 | 833 | 100 | 100 |
Nos, ennél jóval több panasz van a szakmában, de mégsem jut el írásbeli szintig a PSZÁF-hez a panaszok legtöbbike. Alapvetően az a tapasztalat, hogy a kedves ügyfél aláírásával gyakorlatilag mindent elismer, elfogad, még azt is, hogy alaposan, körültekintően informálva lett a befektetés / biztosítás indításakor. És ezzel néhányan visszaélnek...
Változatlanul azt mondom, hogy a független pénzügyi tervező minden egyes pénzügyi optimalizálás alkalmával teljeskörű, részletes, jövőbemutató és testre szabott pénzügyi megoldó-csomagot kell készítsen ügyfele számára. Egy előkészített, alapos elemzés alapján összegyúrt pénzügyi megoldások csomagja mire elkészül, addigra minden tekintetben teljes a kölcsönös bizalom ügyfél és pénzügyi tervező között, tehát a lehúzás gyakorlatilag kizárható. (Bár van egy kedves barátom, aki viszonylag újoncként ,de a szakma elhivatott képviselőjeként szokta mondani, hogy "ebben a szakmában meg lehet gyorsan is gazdagodni... én nagyon szeretnék...")
A biztosítási szektor szolgáltatóinak tevékenységével kapcsolatban 2008 II. negyedévében összesen beadott 833 panasz
az előző negyedévhez képest 14,4 %-os csökkenést mutat, ami döntően a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással kapcsolatos „szezonális” panaszok első negyedévi magas számának tudható be. A szektorra érkezett bejelentések az összes tárgyidőszaki panasz 47,1 %-át teszik ki. Az előző negyedévhez képest a csökkenés teljes egészében a biztosító részvénytársaságok tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogások 22,6 %-os visszaesésének a következménye, a másik két szolgáltatói csoportra tett bejelentések száma kismértékben nőtt.
FÜGGETLEN PÉNZÜGYI TERVEZŐ: Csodálatos szakma. Pénzügyi "ombudsman" szerep; felemelő érzés emberek pénzügyeit rendbe rakni, optimalizálni, és fantasztikus a tudást átadni. Egy szakma, ami nemhogy "gyerekcipőben jár", de még néha be is szarik a pelenkába... Mert sok a kóklerbróker, az egynapos tanácsadó, a hétvégén képzett szakember... Hadd tisztuljon csak! Várom a tapasztalatod, akár ügyfélként, akár beszervezettként, akár a szakma kezdő, vagy tapasztalt képviselőjeként írsz: Isten hozott!